Ledenvergadering in teken van Duurzaam Varen

De ledenvergadering van WSV Bergumermeer stond donderdagavond 1 december in het teken van Duurzaam Varen. Na de pauze gaven de heren Ale Bok en Gert Colenbrander van de SEFFF een uiteenzetting over de ontwikkelingen op dit gebied. Wat wel duidelijk werd is dat het einde van de fossiele brandstof aanstaande is. De ontwikkeling van andere, minder milieubelastende diesels, gaat snel.

Ook in Friesland zijn er al verschillende tankstations die en alternatief voor de traditionele (fossiele) diesel aanbieden. Maar, kan dat ook in mijn motor, was de prangende vraag van diverse aanwezige dieselgebruikers. Een ieder die meer wil weten over Duurzaam Varen of wil uitrekenen wat zijn boot nodig heeft wil je elektrisch varen kan terecht op de website van SEFFF. Daar staat ook een rekenhulp waar de eigenschappen van de eigen boot kunnen worden ingevoerd.

De ruim 30 aanwezige leden namen voor de pauze kennis van een aantal mededelingen over de haven en stemden in met een kleine verhoging van de liggeldtarieven. De leden zullen binnenkort het verslag in hun mail ontvangen.